Pagina's

woensdag 15 april 2015

Brainstorm.

Soms bevat een creatieve update wat minder foto's van afgeronde items.  Dit keer een brainstorm by Juud waar jullie mogelijk ook bij kunnen helpen.

Sinds een paar weken doe ik mee aan de plastic tasjes challenge.  Dat wil zeggen voor spek en bonen dan... Ik zag de actie op facebook voorbij komen, en het leek mij goed om wel mee te doen. Maar omdat ik veel te laat was voor de aanmelding, doe ik mee zonder officiële deelname. De bedoeling is dat je geen plastic tasjes gebruikt. Ik ga wel voor de light-version. Dus voorverpakte komkommer koop ik niet maar ik koop wel Cherry-tomaten met een plastic zakje eromheen. 

Het  leuke is dat je door meedoen anders gaat kijken. Ik geloof dat dit soort acties alleen al goed zijn voor een stukje bewustwording. In deze blog wil ik een beetje aangeven waar ik over aan het nadenken ben als het gaat om de uitdaging en welke invloed de uitdaging op mijn werk heeft. 

Ik ben van mening dat het belangrijk is om voor mens en dier te zorgen maar ik heb -als ik eerlijk ben-meer met mensen dan met dieren.  Maar.. dieren zijn afhankelijk van de mens. En om de dieren nu plastic te eten te geven?! Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Er vliegen de laatste tijd schrijnende foto’s van gestikte vogels en benauwde schildpadden -met vervormde schilden- voorbij op mijn scherm. Ook ben ik regelmatig mij aan het verdiepen in de wondere wereld van de plastic soep... Een heuse activist zal ik niet worden. Maar nadenken over hoe je hier zelf iets in kunt veranderen kan geen kwaad…

Good old memory:
Een van de mooiste ervaringen uit mijn leven ligt onder de zeespiegel. Jaren geleden ging  ik met een stel vrienden naar Bali. We hebben toen op een stralende dag gedoken. En ik was zo onder de indruk dat vlak onder de zeespiegel zoveel pracht en praal te vinden was. Een paarse zeester, en natuurlijk Nemo:D. Al die kleuren en dat prachtige koraal. Daar moeten we volgens mij als mensen heel zuinig op zijn en zoveel mogelijk van genieten.

Terug naar nu... Ik fiets anders door de stad. Ik zie opeens heel veel plastic om mij heen. In de berm, wapperend over straat en regelmatig op  mijn balkon. Ik ga mij de komende tijd verdiepen in hoe ik ook met mijn bedrijf een steentje bij kan dragen aan het hergebruik van producten. Ik heb natuurlijk al mijn herbruikbare lunchtasjes, maar ik wil dit nog wel verder uitbreiden. Ideeën zijn zeker welkom!

Ik vind leuk als je mij tips geeft. En als je ook meedoet aan de plastic tasjes challenge geef dan hier of op mijn facebook pagina aan waar je tegenaan loopt.
Ben benieuwd!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten